In fiecare an mii se tineri se confrunta cu examenul maturitatii – bacalaureatul. Iar in loc sa fie un singur hop din viata loc, multi se impotmolesc si nu mai pot iesi. Bacalaureatul in Romania, din perspectiva mea, terta persoana care a trecut prin el, promovandu-l cu o nota buna, a trecut in ultimii ani prin criza, ajungand in coma.
Daca acum 5 ani se punea problema copiatului si a indulgentei comisiilor, avand deci o promovabilitate mare, acum teoretic nu se mai poate copia, deci promovabilitatea este mica. Cifrele din statistici nu arata nimic. Daca acum 10 ani promovabilitatea era de 86,71% situandu-se tot asa pana in anul 2010 unde a scazut la 67,4%, urmand a scade in anul 2011 la 44,7%. Facand comparatie cu cei din 2010, cei din 2013 ar putea fi considerati incompetenti sau prosti. Nu. Si cei din 2010 sunt la fel singura problema fiind lipsa camerelor si indulgenta cadrelor supraveghetoare.
Sistemul educational ii transforma niste zombie incapabili sa realizeze sinteze sau sa-si formeze opinii. Inca din gimnaziu ii fortam sa invete pe de rost tot felul de comentarii (referindu-ma strict la limba si literatura romana), sa memoreze pagini intregi de formule. Profesorii nu sunt motivati sa ii invete, astfel ca ei nu le explica cum s-a ajuns la formula sau diferenta intre liric si epic. Nu li se dau destule exemple, doar teorie.
Elevii invata ce li se da, nu sunt motivati sa descopere singuri, sa afle lucruri noi.
Este vina sistemului, atat a profesorilor care nu sunt motivati financiar, dar bineinteles si a elevilor prin lipsa interesului. Profesorii fiind nepasatori, ii catalogheaza pe foarte multi dintre elevi ca fiind incapabili, incompetenti sau prosti. Nu isi mai fac datoria de profesor, datoria de a instrui si a forma viitori adulti, se multumesc doar sa puna multa materia sub nas, sa le-o indese si atat.
Desi au incercat anul acesta un bac diferentiat tot nu le-a reusit. Spre exemplu la limba si literatura romana, materie cu care ne confruntam inca din clasa I, multi dintre elevi nu sunt in stare sa dezvolte un eseu, sa realizeze o caracterizare a personajelor. Nu li se cere parerea, deci nu si-o dau. Prefera ca profesorul sa o dicteze timp de 45 de minute si ei doar sa o invete. Cat timp am fost eleva nu am avut nici un coleg care sa se opuna si sa intrebe de ce un anume personaj are o anumita trasatura, cand el de fapt actiona pe dos.
Elevii nu mai citesc, nu mai sunt interesati, nu le mai pasa. Oricate camere ar fi puse aceleasi rezultate vor fi. Atata timp cat nu sunt stimulati atat profesorii, cat si elevii, rezultatele de la bacalaureat vor fi aceleasi. Si nu doar rezultatele cat si atitudinea.
Daca acum 5 ani se punea problema copiatului si a indulgentei comisiilor, avand deci o promovabilitate mare, acum teoretic nu se mai poate copia, deci promovabilitatea este mica. Cifrele din statistici nu arata nimic. Daca acum 10 ani promovabilitatea era de 86,71% situandu-se tot asa pana in anul 2010 unde a scazut la 67,4%, urmand a scade in anul 2011 la 44,7%. Facand comparatie cu cei din 2010, cei din 2013 ar putea fi considerati incompetenti sau prosti. Nu. Si cei din 2010 sunt la fel singura problema fiind lipsa camerelor si indulgenta cadrelor supraveghetoare.
Sistemul educational ii transforma niste zombie incapabili sa realizeze sinteze sau sa-si formeze opinii. Inca din gimnaziu ii fortam sa invete pe de rost tot felul de comentarii (referindu-ma strict la limba si literatura romana), sa memoreze pagini intregi de formule. Profesorii nu sunt motivati sa ii invete, astfel ca ei nu le explica cum s-a ajuns la formula sau diferenta intre liric si epic. Nu li se dau destule exemple, doar teorie.
Elevii invata ce li se da, nu sunt motivati sa descopere singuri, sa afle lucruri noi.
Este vina sistemului, atat a profesorilor care nu sunt motivati financiar, dar bineinteles si a elevilor prin lipsa interesului. Profesorii fiind nepasatori, ii catalogheaza pe foarte multi dintre elevi ca fiind incapabili, incompetenti sau prosti. Nu isi mai fac datoria de profesor, datoria de a instrui si a forma viitori adulti, se multumesc doar sa puna multa materia sub nas, sa le-o indese si atat.
Desi au incercat anul acesta un bac diferentiat tot nu le-a reusit. Spre exemplu la limba si literatura romana, materie cu care ne confruntam inca din clasa I, multi dintre elevi nu sunt in stare sa dezvolte un eseu, sa realizeze o caracterizare a personajelor. Nu li se cere parerea, deci nu si-o dau. Prefera ca profesorul sa o dicteze timp de 45 de minute si ei doar sa o invete. Cat timp am fost eleva nu am avut nici un coleg care sa se opuna si sa intrebe de ce un anume personaj are o anumita trasatura, cand el de fapt actiona pe dos.
Elevii nu mai citesc, nu mai sunt interesati, nu le mai pasa. Oricate camere ar fi puse aceleasi rezultate vor fi. Atata timp cat nu sunt stimulati atat profesorii, cat si elevii, rezultatele de la bacalaureat vor fi aceleasi. Si nu doar rezultatele cat si atitudinea.
No comments:
Post a Comment