Copilul la cresa sau cu bona?

Eu la intrebarea asta am un raspuns clar. La cresa, categoric. E mai greu la inceput cu adaptarea pentru unii copilasi, dar odata ce se va obisnui, nu ar trebui sa mai fie probleme. Cresa e un loc in care copilul tau socializeaza, se joaca, doarme, mananca, face absolut de toate. Bineinteles ca se pot intampla si accidente, dar aceste accindete se pot intampla oriunde. Ma refer la faptul ca s-ar putea sa nu ii placa una dintre ingrijitoare, sau sa reactioneze urat, fiindca ceva i s-a intamplat.

Noua nu ni s-a intamplat nimic. Spre surprinderea mea chiar a reactionat bine. S-a adaptat repede. Mai repede decat as fi crezut. Era o ingrijitoare de care s-a lipit, fiindca dansa, iubea copiii enorm. Cand a mutat-o din grupa mica in grupa mare, au fost putine probleme in sensul ca a inceput sa faca din nou pe ea. Dar nu a durat mult. Am inteles ca asta e procesul de adaptare. Bona. Nu stiu daca mi-as lasa copilul cu bona. Poate ca daca nu as avea de ales, ar trebui sa fac asta, doar ca  banuiesc ca e dificil sa gasesti persoana potrivita. Sa stii tu ca e in siguranta copilul tau. Am vazut multe cazuri in care copilul era snopit in bataie de  bona, fiindca nu avea rabdare cu copiii. Eu cred ca nu as mai lasa-o sa iasa pe usa pana nu i-as aplica acelasi tratament. Sau mai sunt si bonele alea, care mai si fura din casa. Bona mi-as lua doar in cazul in care, copila s-ar imbolnavi frecvent si nu as avea cu cine sa o las. Si nici nu as mai putea sa-mi iau concediu medical. Nu imi place mie ideea de bona. Mai bine o las cu o persoana in care am incredere totala decat cu o straina.

Sunt mamici care prefera mai degraba bonele decat cresele tocmai pentru ca isi simt copiii mult mai in siguranta cu o bona decat la cresa. Doar ca din punctul meu de vedere la cresa mai socializeaza, isi fac prieteni, nu stiu, e altfel. Nici macar nu stiu daca exista vreun program din asta special prin care sa iti cauti o bona profesionala. Din Romania, nu din Filipine sau din alte tari. Cel putin la noi in oras nu cred ca este, si sa o tin la mine in casa, chiar nu as avea unde. Nu de alta dar avem un spatiu atat de mic, incat abia incapem noi.

No comments:

Post a Comment