Dublura

Omul care se asezase in stinga mea  (eram la un cinematograf) si care ma intreba politicos daca locul era ocupat, semana izbitor cu mine. Acelasi lucru i se paru, probabil si lui, deoarece vru sa stie (aproape sfios), daca nu cumva eram frati gemeni, el fiind orfan (il chema Sebastian, ca si pe mine), nu-si cunoscuse parintii ( nici dupa ce plecase de la orfelinat), dar in inima sa simtea ca nu era singur, lucru care parea sa se adevereasca. I-am spus cine sint si cum ma cheama, explicinu-i ca nu aveam cunostinta despre asa ceva, insa recunosteam ca existau destul de multe coincidente (virsta, numele, asemanarea, intilnire aceea intimplatoare), asigurindu-l ca voi incerca sa aflu cumva adevarul. Dupa terminare filmului, ne-am despartit ( schimbind numere de telefon, adrese, carti de vizita), urmind sa ne cautam cit mai curind posibil. Am cautat-o imediat pe mama, i-am povestit ce mi s-a intimplat ( privind-o cu atentie in ochi !), insa ea a ridicat din umeri, sincera, jurindu-mi ca eram singurul copil al ei (avea si ea adesea viziuni dintre acestea ciudate!) si ma sfatui sa-mi pastrez cumpatul. Am sunat apoi la numarul primit de la strain, dar operatoarea de la celalalt capat al firului imi comunica sec ca numarul cautat era inexistent. Nu l-am gasit nici la adresa de pe cartea de vizita, nici la cinematograf si nu l-am mai vazut niciodata de atunci. Totusi, de fiecare data cind cineva imi spune pe nume, revad chipul dublurii mele, Sebastian, disparut la fel de misterios, pe cit de misterios aparuse.

No comments:

Post a Comment