Cu animalul in avion

Si nu - nu ma refer la animale de oameni ci la animalutul meu care deja e ditamai animaloiul si se numeste Yuri - un motan castrat deja de vreo trei luni. Domnul motan ma iubeste - tind eu sa cred insa mi se pare ca un chin sa stau fara el atunci cand plec undeva. Ma simt vinovata si din pacate nu sunt multe sansele de a-l lua cu mine cand voi pleca in Anglia, in primul rand pentru ca banii sunt o problema, iar in al doilea rand pentru ca nu este timp. Am intrat totusi pe cateva forumuri ca sa ma interesez ce mi-ar trebui pentru cand il voi duce pe domnu’ motan la Londra sa il fac Sir Yuri, insa cam complicata povestea, nu atat de complicata insa ca acum cativa ani. Din 2012 se pare ca este mult mai simplu.

Tot ce ai nevoie ca sa iti poti lua animalutul cu tine cand pleci pe teritoriul Uniunii Europene, implicat in Marea Britanie, este: un microcip pentru animal, pe care medicul il va pune inainte de vaccinul antirabic, apoi desgur ii trebuie vaccinul antirabi, pentru care va trebui sa stea cel putin 24 de zile. Dupa aceste zile, timp in care vaccinul isi face treaba si arata ca animalul este sanatos, trebuiesc luate niste mostre de sange, pe care medicul veterinar trebuie sa le verifice si sa isi dea acordul ca este sanatos si apt pentru calatorie. Apoi, am inteles - tot de pe net ca medicul veterinar este cel care iti elibereaza pasaportul pentru animalut ca sa il poti pune la avion. Apoi sa nu uitam si de faptul ca it trebuie achizitionata o cusca omologata special conceputa pentru animalut, in care acesta trebuie sa aiba loc sa stea in picioare. Aceasta nu ar fi problema pentru ca orice detinator de animale ar trebui sa aiba o astfel de cusca. Problema vine insa atunci cand vorbim despre costul transportului si anume aproximativ 800 de euro de cateva ori mai mult pentru un om.

Nu inteleg de ce. Dinc ate am vazut majoritatea companiilor low cost nu transporta animale si sincera sa fiu - cele care o fac - o fac la un pret exagerat. Eu mai am o alta varianta insa - daca se poate sa rezolv cu toate acele acte si sa am vaccinul si acordul medicului si sa calatorim cu masina :) Chiar daca ar fi un adevarat chin pentru bietul Yuri sa stea in masina atata timp, vom mai orpi, vom mai face “escale” insa oricum si masina trebuie luata cumva. Iar acum ca sa fiu si mai sincera nu pretul a inspaimanta - ci riscul calatoriei. In primul rand pentru ca nu vreau sa ma trezesc ca bietul meu motan este pe alt aeroport si trebuie sa il caut prin toata Anglia, apoi ca nu se stie in ce conditii sunt transpotate animalele si nu vreau sa il fac sa sufere cumva, iar apoi pentru ca nu am nici o siguranta ca trece vama si sincer nu vreau sa ne despartim in mod tragic - iar eu sa sa flu numai dupa ce cobor din avion. daca aveti solutii mai bune - le astept pe toate!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment