Jocuri de cuvinte

Cuvintele sunt arme pretioase ce ne pot sta drept scut in fata celor care doresc sa ne raneasca. Nu e usor sa manuiesti cuvintele, sa le manevrezi astfel incat sa uimesti si sa impresionezi. Nu oricine poate stapani arta jocurilor de cuvinte, cum nu oricine agreeaza, spre exemplu,  acele jocuri cu masini

In mod ironic vorbim din ce in ce mai mult, insa ne intelegem din ce in ce mai putin. De ce? Pentru ca nu filtram ceea ce este cu adevarat important si ne incurcam in cuvinte inutile. Ne jucam cu cuvintele insa o facem intr-un mod gresit. Pentru ca ne bombardam cu o sumedenie de cuvinte unii pe altii insa de multe ori nu reusim sa ne exprimam in mod exact gandurile si sentimentele prin acea sumedenie de cuvinte. Daca am fi constransi sa folosim un numar limitat de cuvinte, cum am interactiona atunci cu cei din jur? Poate am fi obligati in acest mod sa nu ne irosim cuvintele si sa spunem strict ceea ce este important, fara a ne pierde in detalii si maruntisuri. Poate asa am fi mai eficienti, mai directi. Poate asa am vorbi mai putin si am simti mai mult. Cine stie poate chiar ne-am intelege mai bine. Ca  la scrabble, doar ca in loc de 7 litere pe o tablita am avea un anumit numar de cuvinte, ce sunt importante pentru noi si pe care le-am putea folosi. Ar fi un exercitiu bun pentru cei care nu se pot abtine din a vorbi, de multe ori fara sens si fara noima. Ar putea deveni un joc interesant de jucat cu prietenii si un mod inedit de a-i cunoaste si mai bine, prin prisma cuvintelor pe care le folosesc. 

Daca tu ai face o ierarhie a cuvintelor pe care le folosesti cel mai des, care ar fi aia? Sau daca ar fi sa ti se ceara o lista a celor mai importante cuvinte din punctul tau de vedere, care ar fi acelea? Ai putea sa iti restrictionezi cuvintele si sa ii ascultii si pe altii? Sau ceea ce spui tu consideri ca este mai important decat ceea ce alte persoane incearca sa-ti comunice? Incearca sa folosesti cuvintele cu precautie si sa dai dovada de respect fata de interlocutorul tau, dandu-i dreptul la replica.

No comments:

Post a Comment